söndag 2 december 2012

SDSt's första Julskyltning

Här kommer lite "skvaller" och bilder från vår dag på Julskyltningen i Avesta idag!
"Dragplåstret" på årets Julskyltning var kamelen Tingeling och kamelbonden Bengt från TV-programmet "Bonde söker fru".
Vem som drog mest av de två beror nog på vem du frågar...! Själv tycker jag att Tingeling var den sötaste av de två, men Bengt var å andra sidan väldigt trevlig och lätt att prata med! Han berättade för mig att hemma på Öland har han ett 30-tal kameler, men Tingeling är inte en av dem - hon kommer från Sågbacken i Bodarne som ligger utanför Horndal som ligger utanför Avesta!
Vidare berättade Bengt att han väldigt sällan är så här "långt" norrut - han trivs bra på Öland där han är född och uppvuxen. "Jaha" sa jag, "då kan man kalla dig för inföding där då" och det höll han skrattade med om! :D
Här står Nettan och jag på gågatan i Avesta. Vi eldade i tunnan som du ser på bilden, och det var inte helt fel med tanke på att temperaturen låg mellan -12 till -15 grader under dagen! Dessutom var det fler än vi som var glada att vi eldade och kom och värmde sig!

Och titta här då, vem som kom och hälsade på! Självaste kamelbonden! Eva var inte sen att få upp sin kamera, Bengt och jag poserade och så var det ögonblicket förevigat! :D
Jag måste säga att det var en väldigt lyckad Julskyltning! Det var visserligen kallt som sjutton, och trots att vi var klädda som Michelingubbar frös vi lite grann. Och det var jobbigt att stå och gå i så många timmar, men det var ändå rätt kul att vara på stan och prata med massa människor - åtminstone för en supersocial person som undertecknad! :P

Imorgon får jag prata ännu mer, för då ska vi ha ett möte uppe på Arbetsförmedlingen kl 14.00 och träffa presumtiva medarbetare! Det ser jag verkligen fram emot! :D

Vid tangentbordet;
Anneli.

Inga kommentarer: